donderdag 23 februari 2012

De draaitafel is terug



De draaitafel, oftewel platenspeler of pick up, is weer in. Mensen willen het mooie geluid van vroeger.
De draaitafel is bezig aan een onmiskenbare als verrassende comeback. Overal is tegen woordig weer een platenspeler te krijgen, nadat hij twintig jaar een kwijnend bestaan leidde. De nieuwe generatie platenspelers is voorzien van een usb-poort, zodat je al je platen van vroeger kunt overzetten op je harde schijf, cd of usbstick.
Dit is een belangrijke verklaring voor het succes van een apparaat dat door het grote publiek eigenlijk al was afgeschreven.
Zelf heb ik altijd mijn LP's bewaard en ook regelmatig gedraaid op mijn Akai AP 001C platenspeler. Kort geleden heb ik ook een usbplatenspeler van Lenco L3866USB gekocht.
Nu kan ik ook mijn vinyl platen opnemen en afspelen via mijn cd speler inclusief enkele tikjes om de sfeer van de oude LP's te behouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten